Slik kvalitetssikrer vi våre ferieboliger
Er du på utkikk etter den perfekte feriebolig til din drømmeferie? Det er vi også. NOVASOL har over 50.000 ferieboliger i porteføljen, men vi godkjenner aldri en bolig for utleie før den er kvalitetssikret av våre medarbeidere.
NOVASOL har formidlet ferieboliger i over 50 år. Mye har endret seg i løpet av årene, men én ting har alltid forblitt den samme – vi kvalitetssikrer alltid ferieboligene før vi tar de inn i vårt sortiment. Du kan derfor lese en detaljert beskrivelse av alle våre ferieboliger, før du bestiller.
Hva betyr det at en feriebolig er kvalitetssikret?
Til tross for at NOVASOL har mange tusen ferieboliger i porteføljen, har vi besøkt alle. Hvorfor? Fordi vi skal undersøke boligen før den godkjennes til utleie gjennom våre nettsider. Trygt for deg, trygt for oss.
Under kan du lese mer om hva som skjer før ferieboligen godkjennes for utleie.
1. Fysisk inspeksjon av ferieboligen
Vi setter feriehuseieren i kontakt med én av våre lokale medarbeidere, som vil besøke feriehuset. Sammen med eier går rådgiveren gjennom en rekke kriterier, og undersøker alt fra fasiliteter og avstander, til andre ting som er viktige for våre gjester.
Ved å foreta en fysisk inspeksjon av ferieboligene sikrer vi at den holder den standarden vi lover på våre nettsider og vi kan gi den en korrekt stjernekategorisering i forhold til våre kriterier. NOVASOLs stjernekategorisering går fra 1 til 5, der 1 stjerne betyr enkel standard, mens våre aller flotteste feriehus gis 5 stjerner.
2. Godkjent bolig = ferieboligen kan bookes på nettsiden
Når ferieboligen er godkjent og kontrakt er signert, vil du kunne booke den på våre nettsider. Det er våre medarbeidere som sammen med eier utformer annonsen du kan lese på nett.
Våre medarbeidere tar også bilder av ferieboligen, både innvendig og utvendig. Slik sikrer vi at de bildene du ser på vår nettside stemmer overens med virkeligheten. Det du får skal i størst mulig grad samsvare med annonsen.
4. Trygt bindeledd mellom utleier og gjest
NOVASOL fungerer som bindeleddet mellom våre feriehuseiere og deg som gjest, og er derfor en ekstra sikkerhet for begge parter. Når du har bestilt feriehuset får du all informasjon du trenger – adresse, telefonnummer til kontaktperson (eier, servicekontor eller annen kontaktperson) og veibeskrivelse.
Vi vet hvor viktig trygghet er for våre gjester og vil derfor forsikre oss om at din ferie blir så bra som mulig. Skulle derfor ikke alt være som det skal i ferieboligen, er det viktig at du tar kontakt med oss omgående. I første omgang er det vårt kundesenter i ferielandet som skal kontaktes. Dette fordi det er de lokale kundesentrene som besitter kunnskap om området og som enkelt kan kommunisere på utleierens eget språk. Dette er også en fordel dersom vi må sende servicepersonell til feriehuset.
Når du bestiller feriebolig direkte hos oss, gjør du det i visshet om at...
... NOVASOLs booking– og betalingsportaler er 100 % sikre. Alle betalinger sendes i kryptert form gjennom et SSL-sertifikat, og vi lagrer aldri dine kortopplysninger.
... Du alltid er dekket av vår Trygghetspakke. Les mer om Trygghetspakken i våre leiebetingelser.
... Vi har lokale servicekontorer over hele Europa.
Ferieboliger over hele Europa
Både i Norge og mange andre europeiske land finnes det mange fritidsboliger som bare benyttes deler av året, og mange står tomme både i ferieperioder og utenfor høysesong. I likhet med oss, ser mange feriehuseiere verdien av å tilby overnattingsmuligheter for deg som vil bo litt utenfor turistområdene, eller ønsker private omgivelser.
I 2018 valgte over to millioner gjester en feriebolig fra NOVASOL til sin ferie. Vi velger å ta det som en tillitserklæring at så mange ønsker å legge ferien sin i våre hender.